22 lutego 2021

Jadłospis piękna, czyli co jeść, by cieszyć się zdrową cerą – cz. 1

Piękno wewnętrzne jest rzeczywiście o wiele bardziej znaczące niż zewnętrzne. Jeżeli nie zadbamy o siebie od środka, nawet najlepsze kosmetyki nie zapewnią nam wymarzonego efektu. Więc jeśli pragniesz mieć piękną cerę – nawilżoną, wolną od niedoskonałości i bijącą zdrowymi kolorami – wprowadź do swojego codziennego jadłospisu jak najwięcej poniższych składników.

Witamina A

Zatrzymuje wodę w skórze i przyspiesza odnowę naskórka poprzez pobudzanie złuszczania. Zmniejsza przebarwienia i drobne zmarszczki oraz odpowiada za regulację wydzielanego sebum. Produkty z witaminą A to m.in.: suszone morele, śliwki, marchewka, czerwona papryka.

Witaminy z grupy B

Witamina B2 poprawia stan skóry, paznokci i włosów; B4 odpowiada za regulację gospodarki lipidowej; B5 zapobiega łysieniu i siwieniu włosów; B6 przeciwdziała stanom zapalnym skóry, a B7 leczy z niedoskonałości. Produkty z witaminami z grupy B to m.in.: orzechy i pestki, jajka i nabiał, wątróbka, szpinak.

Witamina C

Chroni skórę przed promieniowaniem UV, wzmacnia naczynka krwionośne. Pełni bardzo ważną funkcję w procesie syntezy kolagenu. Działa jako przeciwutleniacz, który hamuje wpływ wolnych rodników, czyli przedłuża młodość skóry. Produkty z witaminą C to m.in.: papryka, brokuł, cytrusy, porzeczki.

powrót